015_web
Foto: Catharina Biesèrt

Cajsa Trepte

Pianopedagog Cajsa Trepte tog musiklärarexamen vid Örebro Musikhögskola 1997, där studerade hon piano för Bengt-Olof Sahlin och Lennart Ågren. Hon tog musikerexamen i cembalo vid Kungl. Musikhögskolan 2003. Hon har lång erfarenhet som pianolärare, teorilärare och musiker. Cajsa har arbetat i de flesta skolformer och har därmed en mycket bred erfarenhet av barn och ungdomar. 

Cajsas cembalo på plats i Kalmar slott-redo för konsert!

“Att hitta vägar till hur varje elev lär sig bäst är det som utmanar mig och ger mig glädje i det dagliga arbetet”

Photo by Steve Johnson from Pexels

Lära ut

Vi arbetar metodiskt med gehörsinlärning och notinlärning. Vi lär ut skalor och ackordbrytningar. Syftet med det är att få en full överblick av hur tonarter fungerar och därmed enklare kunna orientera sig i olika musikstycken både vad gäller gehöret och notläsningen. Vi arbetar ofta med musikteori och gehörsövningar integrerat i pianoundervisningen.

FullSizeRender-2

Ebba Lorentzi

Ebba tog sin lärarexamen med fördjupning i piano och ensemble vid Kungl. Musikhögskolan i januari 2019. Hon har tidigare arbetat som pianolärare i olika kultur- och musikskolor runt om i Stockholm samt haft privatelever. Utöver tjänsten i Sollentuna arbetar hon även i Botkyrka kulturskola. Ebba är också aktiv som musiker och har erfarenhet av musicerande i olika sammanhang med bl a körer, popartister, musikaler, ackompanjatör till sångare mm.

M.Persson Staf beskuren (002)

Margaretha Persson Staf

Margaretha Persson Staf är utbildad flöjt/pianopedagog vid SMI, Stockholms Musikpedagogiska Institut, examen 1986 med påbyggnad i partiturstudium/dirigering 2000-2003. För pianospelet har Stella Tjajkovski, Lotta Larsson och Margareta Strömblad varit särskilt betydelsefulla.

Margaretha har en lång och bred erfarenhet av att undervisa i musik, från projekt i förskola, kulturskola, grundskola till ledare/dirigent för Gnesta musiksällskap 2003-2017.

Att se varje elevs möjligheter och följa dess utveckling är spännande och lärorikt. Att hitta glädjen i musiken tillsammans med elever, kollegor och orkestermedlemmar , att uppmuntra till att våga för att utvecklas, är en stark drivkraft och aldrig sinande inspiration.

Förutom pianoundervisningen i Sollentuna är Margaretha verksam som flöjtpedagog vid Ung Kultur i Täby.